چرا مشاوره لازم است؟

مشاوره در هر کاری لازم است. مشاوره یعنی راهنمایی گرفتن از فردی که  مسیرِ پیش روی شما را قبلا  طی کرد و پیشاپیش می تواند به شما بگوید که  طبق شرایط فعلی که دارید آیا به صلاح شما هست که در این مسیر گام بگذارید؟ یا اگر وارد این مسیر شدید  چه موانعی پیش روی خود  خواهید داشت و چطور باید آنها را رفع کنید؟ مشاور یک ” راهنما” و ” راه بلد” است که قبل از ورود  به  مسیر به شما هشدار می دهد که ” از این مسیر بروید یا نروید”. مشاور می تواند به شما پیشنهاد کند که مسیر متفاوتی را طی کنید.

مشاوره گرفتن یعنی جلوگیری از اتلاف وقت ، جلوگیری از کارهای تکراری ، جلوگیری از هدر رفت پول و وقت شما .

به جای آنکه سالیان سال در یک مسیر حرکت کنید و بعد از صرف   منابع مالی و عمر باارزش تان، متوجه شوید که مسیر را اشتباه انتخاب کرده بودید ، با اخذ مشاوره ،از همان ابتدا تکلیف خود را ” با خودتان” مشخص می کنید.

مشاوره یکی از مهم ترین و علمی ترین اصول برای موفقیت در هر پروژه ای است. مشاوره تحصیلی  ، مشاوره بازاریابی ، مشاوره ازدواج و مشاوره پروژه جزو معروف ترین مشاوره ها در ایران هستند اما چیزی که نباید به عنوان یک ” زبان آموز” از آن غافل شوید ” مشاوره زبان آموزی ” است.

 مشاوره ” زبان آموزی ” چیست؟

“مشاوره  زبان آموزی” با ” تدریس زبان” متفاوت است. در  تدریس زبان، شما از یک مدرس می خواهید در زمینه خاص به شما تدریس کند اما  “مشاوره زبان آموزی” تجویر بهترین مسیر زبان آموزی یا معرفی بهترین محتوای آموزشی متناسب با شما به عنوان ” یک زبان آموز منحصر بفرد” است!  با مشاوره زبان آموزی بهترین نسخه ای که مناسب شما و روحیات و استعداد شما در زبان آموزی است دقیقا به شما گفته می شود. نسخه اختصاصی شما از طریق مشاوره تخصصی در زمینه ” زبان آموزی ”  کشف می شود. مشاوره زبان آموزی برای هدف گذاری در زبان آموزی مناسب است. این مشاوره برای اصلاح هدف هم مناسب است. بعضی افراد در طول مشاوره متوجه می شوند که مسیر شان در زبان آموزی اشتباه بوده است و لازم است هدف خود را اصلاح کنند.

همانطور که در بالا اشاره شد مشاوره زبان آموزی با تدریس زبان متفاوت است. تدریس زبان برای رفع نیاز یک زبان آموز و رساندن فرد  به یک هدف کوتاه مدت است. برای مثال اگر می خواهید  در آزمون  زبان انگلیسی در کنکور  ،بالای ۸۰ درصد تست بزنید ، طبیعی است سراغ فردی  بروید که کتاب های دوره متوسطه را طوری به شما آموزش بدهد که بتوانید تست های زبان کنکور را به درستی بزنید و  درصد بالایی کسب کنید. اگر مکالمه انگلیسی تان ضعیف است سراغ یک مدرس می روید تا در زمینه مهارت گفتاری و مکالمه انگلیسی با شما کار کند اما اینکه آیا شما سراغ یک مدرس مناسب رفته اید   نیازمند بررسی است. مشاوره زبان آموزی دقیقا به شما راهنمایی می کند که آیا هم اکنون در مسیر درست زبان آموزی قرار دارید یا خیر؟ آیا مهارت های زبان یا دانش زبانی  که دنبال آن هستید در راستای اهداف شما هستند یا خیر؟

بخش اعظم   مراجعات برای تدریس زبان جهت  رفع نیاز زبان آموزان است. این مراجعات صرفا برای قبولی در کنکور یا امتحان پایان ترم یا قبولی در آزمون آیلتس است.  افرادی که سراغ این گونه مدرسان می روند در مسیری قرار دارند که احساس می کنند برای رفع نیاز زبان آموزی باید سراغ یک مدرس زبان بروند. تا اینجا کار اشکالی ندارد. می خواهید در آزمون آیلتس(IELTS) قبول شوید سراغ کسی بروید که قبلا در این آزمون  قبول شده  بود. این فرد می تواند دانش و تجربه خود در آزمون آیلتس را در اختیار شما قرار   دهد ، شاید تا اینجای کار احساس کنید نیازی به مشاوره در زمینه ” زبان آموزی ” نیست اما زیاد هم مطمئن نباشید. بعضی مواقع موفق نشدن شما در زبان آموزی به علت هدف گذاری نادرست است، بعضی وقت ها به شما خوب درس ندادند، بعضی وقت ها محتوای آموزشی برای شما مناسب نبوده است و هزاران هزار دلیل دیگری که می تواند در مسیر زبان آموزی شما مانع ایجاد کند. با مشاوره گرفتن از استاد جلالی فر بهترین و خلاقانه ترین مسیرهای زبان آموزی در کنار معرفی بهترین منابع زبان آموزی در بستر اینترنت ، تقدیم شما خواهد شد. تاکید می کنیم منظور از ” مشاوره زبان آموزی ”  همان ” تدریس زبان” نیست. اگر نگاه دقیقی به پیج های اینستاگرام داشته باشید هزاران هزار نفر دارند زبان تدریس می کنند. هر کسی به زعم خود دارد گوشه ای از کار تدریس زبان را برمی دارد اما چرا با دنبال کردن همه این صفحات اینستاگرامی هنوز نمی توانید در حد چند جمله خود را معرفی کنید یا در حد چند جمله نامه بنویسید؟ چرا نمی توانید وقتی به یک فیلم یا سخنرانی گوش می کنید کاملا متوجه منظور گوینده شوید؟ اشکال کار کجا است؟ ما این معماها را برای شما حل خواهیم کرد.

  بهترین مشاور کیست؟

آموزشگاههای زبان اساتید مطرح زبان انگلیسی یا هر زبان مورد نظر خود را به عنوان مشاور آموزشی جذب می کنند. وظیفه این مشاور ارائه راهکارهایی برای بهبود کیفیت اموزشی در آموزشگاه و ارتقاء سطح زبان آموزی است اما نکته اصلی این است که مشاور زبان در یک آموزشگاه به علت تعداد زیاد زبان اموزان قادر نیست با تک تک آنها صحبت کند و طبق ویژگی های فردی شامل استعدادهای ذاتی ، نقاط ضعف فردی، علائق فردی آنها را راهنمایی کند. ضمن انکه حتی اگر چنین امکانی فراهم باشد امکان پیگیری مداوم فراهم نیست. ما در گروه آموزشی جلالی فر زمینه استفاده شما زبان آموز عزیز را از مشاوره های تخصصی استاد جلالی فر ، آماده کردیم تا در کمترین زمان درخواست مشاوره خود را ثبت کنید و اولین جلسه مشاوره را دریافت کنید.

 

شروع کار از یک مشاوره ساده است اما تا انتها با شما هستیم و این انتها بستگی به توانایی و استعداد شما دارد. ممکن است در  پنج جلسه به هدف مورد نظر برسید و ممکن است دهها جلسه طول بکشد تا شما را به بالاترین سطحی که می خواهید برسانیم. باز هم تاکید می کنم ما به شما ” زبان تدریس نمی کنیم” ما مشاوره زبان آموزی شما هستیم و راهی را که استاد جلالی فر رفته است به صورت تخصصی در قالب گفتگوهای تلفنی یا واتس آپی یا اسکایپ در اختیار شما قرار می دهد.

کیفیت مشاوره استاد جلالی فر  تضمینی است و مطمئن هستیم که با گرفتن اولین جلسه ، خواستار تداوم این مشاوره ها تا رسیدن به سرانجام دلخواه شما ادامه خواهد داشت اما  اگر شما در پایان یک ساعت اول احساس کردید حرف جدیدی نشنیدید مبلغ مشاوره صد در صد به شما عودت خواهد شد!

 مشاهده رزومه استاد جلالی فر

کسانی که مشاوره میگیرن به شرط اونکه از فرد دارای صلاحیت ، مشاوره بگیرن حتما موفق میشن. مشاوره در زمینه  ” زبان آموزی” باعث میشه شما بدونید که چرا اصلا دارید زبان یاد می گیرید؟ مشاوره به شما کمک می کنه که متوجه بشید اصلا هدفی ندارید و خودتون هم نمی دونید برای چی دارید زبان یاد می گیرید. مشاوره نقطه ضعف های شما در زمینه زبان آموزی رو نشون میده. مشاوره به شما کمک می کنه که طبق هدف های شخصی که در زندگی دارید و برنامه هایی که برای موفقیت خودتون طراحی کردید ، در زمینه زبان آموزی هم هدف گذاری کنید.

مشاوره زبان آموزی برای چه کسانی مناسب است؟

کسانی در دوره متوسط دوم هستند و نگاهی به ادامه تحصیل در رشته زبان یا مترجمی یا ادبیات زبان های خارجی دارند.

کسانی که به رشته خاصی در دانشگاه علاقه مند هستند و دوست دارند در کنار قبول شدن در آن رشته دانشگاهی از دوره دبیرستان در آن رشته تخصصی زبان بیاموزند

دانشجویان رشته های مختلف دانشگاهی که می خواهند در رشته تخصصی خود زبان بیاموزند.

کسانی که عاشق زبان هستند و دوست دارند زبان خارجی (به خصوص انگلیسی) شان قوی باشد.

برای تک تک شما عزیزان راه حل اختصاصی و نسخه ویژه داریم . کافی است که درخواست خود را ثبت کنید.